Dieta disociata

vineri, 20 martie 2009

Varianta I / dieta disociata pe zile:

1. Zi de fructe: nu are importanta daca doriti un singur soi de fructe sau mai multe. Nu sunt recomandate bananele, nici fructele confiate care contin prea mult zahar. Recomandarea prodieta.ro: daca tot aveti de gand sa tineti acest tip de dieta disociata alegeti pe cat posibil si fructe de padure naturale si proaspete pentru ca au foarte multi fitonutrienti, antioxidanti.

2. Zi de orez: orezul trebuie pregatit fiert simplu cu cateva verdeturi. Puteti combina si cu salata de telina, rosii, ardei si alte legume insa salatele nu este recomandat sa fie cu ulei. Va recomandam orezul brun sau integral. Recomandarea nu este numai pentru dietele disociate ci pentru alimentatia dvs. in general. Orezul alb, decorticat nu isi pastreaza toate proprietatile benefice
3. Zi de lapte: maximum 2.5 litri de lapte. Va recomandam lapte sau iaurturi slabe.
4. Zi de sucuri: sucurile de fructe sau legume trebuie sa fie proaspat stoarse la un aparat. Astfel ne asiguram ca sucul va contine cat mai mult din fruct, inclusiv pulpa acolo unde este cazul (pentru aportul de fibra necesar organismului si recomandat in curele de slabire). Nu sunt deloc recomandate sucurile ambalate caci au sau pot avea adaos de zahar sau glucoza, s.a. Chiar daca pe cutie este scris „fara zahar adaugat” sau 100% suc asupra acestora se intervine totusi din fabrica pentru a rezista chiar si luni de zile in ambalajele respective. Sucurile realizate de dvs. se vor altera destul de repede dar acesta este de fapt un semn ca sunt proaspete si sanatoase!
5. Zi de legume: salata, mazare, rosii, morcovi, praz, sfecla rosie, conopida, fasole verde, ridichii, broccoli, gulii. Puteti manca salate mari. Legumele pot fi gatite la cuptor fara ulei, la gratar sau fierte la aburi. Puteti repeta mai des ziua de legume, nu numai in cadrul unei diete disociate.

6. Zi de peste: fiert sau la gratar dar fara sosuri!
7. Zi de mini-rasfat: ai voie cate putin din cele de mai sus
Daca nu trisati, cu ajutorul dietei disociate veti ajunge sa pierdeti dupa o saptamana aproximativ 4-5 kg. Asta e vestea buna. Vestea mai putin buna este ca, pe termen lung, nu prea faceti bine… Mai multe detalii despre dieta disociata la sfarsitul articolului.

Varianta II / dieta disociata pe cate un aliment:

O alta varianta a dietei disociate este aceea in care iti alegi un fruct (exemplu: ziua 1: mere) si in ziua respectiva mananci numai asta si tot astfel dupa aceea. Numai un tip de leguma intr-o alta zi (exemplu: ziua 2: morcovi cruzi). Apoi carne slaba fiarta sau pe gratar (exemplu: ziua 3: carne de pui). Alegi sa bei apoi numai lapte pasteurizat (exemplu: ziua 4: lapte slab). Poti manca si cartofi dar fara unt, fara ulei, doar fierti in apa (exemplu: ziua 5: cartofi fierti).

Ce sa faci apoi in zilele 6, 7, 9, … 99? Este o intrebare care implica o vedere de ansamblu mai larga asupra problemelor legate de dieta iar in acest sens iti sugeram sa dedici mai mult timp asupra informarii si documentarii in legatura cu dieta ca lifestyle / ca stil de viata!

Varianta III / dieta disociata pe mese:

O alta varianta la cura de slabire disociata este aceea de a face disocierea pe fiecare masa in parte! Pare simplu! In plus, pare si echilibrat pentru organism avand in vedere ca celelalte cure de slabire de mai sus iti dau organismul peste cap. Micul dejun poate avea glucide (exemplu fructe sau cartofi), pranzul mai degraba proteine (exemplu carne de pui slaba fiarta sau la gratar sau lactate slabe sau peste sau orez brun) si foarte putine lipide din lactate iar cina poate sa constea in peste slab, fructe sau legume.

Varianta IV / dieta disociata pe culori:

3 zile alimente de culoare ALBA - luni, miercuri, vineri - LACTATE (lapte, iaurturi slabe neindulcite, lapte, branza de vaci slaba si cat mai nesarata, sana ). Puteti manca cel mult 3 felii de paine din faina integrala de secara insa daca puteti sa o evitati este si mai bine. Cerealele nu ar trebui combinate cu lactatele.

3 zile alimente de culoare VERDE - marti, joi, sambata - LEGUME (salata, castraveti, ardei gras, dovlecei, s.a) Puteti manca cel mult 3 felii de paine din faina integrala de secara. Legumele pot fi combinate cu cereale fara probleme.
1 zi alimente de culoare ROZ - duminica - CARNE (pui/ peste la gratar, fiert, fript) + 1salata de legume/ 1 portie de orez brun fiert simplu sau cu condimente. Nu combinati cu cereale.

Varianta V / dieta disociata de 90 de zile:

In acest tip de dieta se aproximeaza pierderea a pana la 15 kg in 90 de zile. Pentru ca este o dieta mai lunga se considera ca se poate schimba si metabolismul. Nutritionistii considera ca exista o memorie a organismului si ca trebuie sa treaca aproximativ 3 luni pana cand acesta sa se “obisnuiasca” cu o noua greutate, mai mica, si sa ramana la aceasta. Dupa diete tinute pe un interval scurt de timp organismul uman este cumva “programat” sa isi revina la greutatea dinainte. De cate ori nu ati auzit prietene sau cunostinte ca s-au ingrasat la loc dupa tinerea unei diete disociate sau de alt tip. Sau de ce persoanele plinute sunt vesnic “la dieta” - cel mai probabil sunt diete scurte, rapide, de o saptamana sau mai putin. Dieta disociata de 90 de zile prezinta mai multe sanse de slabire pe termen lung.

Micul dejun este recomandat sa constea in fructe (piersici, mere, pere, kiwi, portocale, mandarine, caise, cirese, fructe de padure si alte fructe de sezon). Stim ca anumite persoane se plang ca nu au o prea buna toleranta la fructe, in special dimineata. Dupa cateva zile organismul se obisnueste insa si veti putea continua cu succes dieta.

Urmeaza apoi un ciclu alternativ de proteine, legume, carbohidrati si fructe. Nu este recomandat a se schimba ordinea!

Ziua 1: Proteine

Pranz: Carne fiarta sau fripta (200g) /sau/ 3 oua fierte /sau/ branzeturi/cascaval.
Este recomandat sa asociati si salate mari cu acestea (fara prea mult ulei si stropite cu suc de lamaie)
Dupa pranz este recomandat sa mancati 200 ml supa fara taietei
Cina: trebuie sa consumam aceeasi mancare ca la pranz. Nu trebuie totusi sa mai mancam si supa!

Ziua 2: Fibre

Pranz: Orice tip de legume si verdeturi (fasole, mazare, linte, morcovi, cartofi …) crude sau fierte. Se pot folosi condimente in cantitati moderate.
Puteti asocia la acestea 3 felii de paine integrala din secara (se gaseste in super-marketuri iar pe amblaj este promovat chiar procentul de fibre!) si salata cat doriti (fara prea mult ulei si stropita cu suc de lamaie)
Cina: la fel ca la pranz, dar in cantitati mai mici

Ziua 3: Carbohidrati

Pranz: Paste din faina integrala fierte cu condimente sau bulion /sau/ cartofi fierti in apa simplu sau cu plante aromatice.
Cina: o felie mai mica de tarta cu fructe sau o inghetata mica, sau 4 tablete de ciocolata cu peste 70% cacao.
Ziua 4: Fructe
Pranz si cina: Orice fel de fructe (eventual mai putine banane), in cantitati moderate

Apoi reluati cu ziua 1…

Sfaturi generale: Consumati cat mai putine stimulente precum cafea sau derivate. Dieta disociata de 90 de zile implica consmul a foarte multe fructe si legume ceea ce inseamna un aport foarte mare de vitamine si minerale. Acest lucru va fi benefic si pentru tenul dvs! Dintre toate curele de slabire disociate aceasta este totusi mai echilibrata si cu sanse reale de reusita pe termen lung. Daca ar trebui sa va recomandam vreuna dintre dietele disociate, dieta disociata de 90 de zile este cea buna!

0 comentarii:

Trimiteţi un comentariu